9 Nisan 2015 Perşembe

Tavalokum (Tavalukum



Tatar hamur işi .
Gelelim tarife
Hamuru için
1 paket yaş maya
1 su bardagi süt.
2 bütün yumurta
Yarim su bardagi sıvı yag ve 100 gr oda ısısinda tereyag
1 tatli kasigi tuz. 1 tatli kasigi şeker. 1 çay bardagi yogurt.ve Un... (ama ben icine yogurt koymadim , neden koymadim bir bilgim yok ) bu malzemeler ile hafif yumuşak bir hamur yoguruyoruz . Sarıp sarmalayip en az 1 saat mayalanmasini bekliyoruz.
Bu arada 1 kuru sogani rende yapip 2 y kasigi tereyagda hafif kavururken 1 de patates rendeliyoruz onuda kavurmaya ilave ediyoruz.sonra 250 gr kiymayi ekleyip kavuruyoruz.tuz.karabiber.toz biber ekleyip .sogumasini bekliyoruz. Hamur mayalaninca yumurta büyüklügünde parcalar alip cay tabagi ebatinda elimizde acip icine siviyag sürüp kiyma harci koyup ister yuvarlak pogaca gibi ister yarim ay seklinde katlayip tekrar katliyoruz. Şekil size kalmiş. Bu aşamada fırini 180 dereceye getirip kizmasini saglayin. Kelepceli kalipta yada yuvarlak tepside hamur bitene kadar sirali dizerek işlemi tamamlayin.üzerine 1 yumurta sarisi 2 kasik yogurt cirpip sürün . Zaman vermiyorum pişene kadar pişirin Not: orjinal tarifte iç harci cig konuyor ama ben kavurup koymanizi tavsiye ediyorum .


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder