27 Mayıs 2020 Çarşamba

KIYMALI HUMUS




KIYMALI HUMUS

Ben kullandığım ölçüleri yazıcam .
1,5 su bardagı nohutu geceden suya koyun sabahına haşlayın .
Ben kabuklarını soydum siz soymadanda hazırlıya bilirsiniz.

1 çay bardağı tahin (ben daha fazla kıvamina gore ekliyorum)
Yarım çay bardagı su
1 limon suyu (tadına göre ilave edin )
Zeytin yağ
Kimyon
Tuz
Sarımsak
Humusu göz kararı kıvamına bakarak ayarlıyorum.Bütün malzemeleri  derin bir tasta blender ile püre haline getirin .
Kıvamı ilavelerle  ayarlayın.

KIYMASI İÇİN
250 gr kıyma
1 baş soğan
1 dolu yemek kaşığı kuş üzümü
Orjinal tarifte sade yağ var bende olmadığı için 1 yemek kaşığı  tereyağ kullandım.

Soğanı yemeklik doğrayıp yağda biraz kavurun Kıymayı tuzu ilave edin kavurun .
Üzümüde ekleyip biraz kavurunca altını kapatın .
Hazırladığınız Humusu servis tabagına alın Kıymalı karışımı üzerine koyun .
.
Tereyağda dolmalık fıstık,pul biberi  kavurup üzerine gezdirin .
Kıyılmış maydanoz serpiştirin 👍🏻 .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder